Jesteś właścicielem sklepu internetowego i zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to już jesteś na dobrej drodze. Pozycjonowanie sklepów to często podejmowane działanie w internecie, ponieważ ma wpływ na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie – ilości klientów. 

Czemu miejsce w wynikach wyszukiwania jest tak ważne?

Dlaczego powinieneś zadbać o to, na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania pojawia się Twoja witryna? Otóż użytkownicy internetu zazwyczaj sprawdzają tylko te wyniki, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwania. Pierwsza dziesiątka to miejsce, w które powinieneś celować, jeśli chcesz zdobyć możliwie największy ruch w swoim sklepie online. 

Pozycjonowaniem sklepów zajmują się zazwyczaj specjaliści od SEO, czyli osoby, które wiedzą, jakie treści “lubi” wyszukiwarka. To przede wszystkim odpowiednie słowa kluczowe, znajdujące się w tytule, nagłówkach oraz samej treści. Nie mniej ważna jest także grafika na stronie, czy linki przekierowujące do innych witryn. 

Zatem, jeśli chcesz zdobyć jak najwięcej klientów, zoptymalizowanie sklepu pod kątem SEO powinno być dla Ciebie priorytetem. Jak to zrobić? Skontaktuj się z agencją SEO lub copywriterem działającym samodzielnie. Inwestycja w optymalizację sklepu to niezbędny krok działania w Internecie.

Od czego zależą wyniki wyszukiwania w przeglądarce?

Najprościej odpowiadając na to pytanie – pozycja strony w wynikach wyszukiwania przeglądarki zależy od tego, jak dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO jest dana witryna. Optymalizacja strony internetowej to proces, który prowadzi do podniesienia pozycji strony internetowej w organicznych wyszukiwaniach (bezpłatnych). 

Podczas tego procesu do najważniejszych elementów należy znalezienie odpowiednich słów kluczowych i umieszczenie ich w treści znajdujących się na stronie. Warto znaleźć więcej słów kluczowych i rozmieścić je na różnych stronach witryny, jednak należy unikać zbyt dużego ich zagęczszczenia – wyszukiwarka może uznać takie działanie za spam.